Просмотры: 20
Оскільки останнім спостерігається найспекотніше літо, під час водіння температура шин підвищується швидше, внаслідок чого нагріте повітря всередині шин розширюється, а його тиск швидко зростає, що може призвести до розриву гуми з катастрофічними наслідками.
Інтернет магазин Autoshini.Com останні кілька тижнів часто чує прохання продати 1 колесо, проте звідки такий аномально-високий попит?
Рекомендований виробником тиск у колесах вказаний для автомобіля, який не їздив протягом кількох годин перед вимірами. Ідеальний час для вимірювань – ніч чи ранній ранок, перед виходом на роботу. Це також означає, що нормальна температура навколишнього середовища для коліс становить близько +20 °C.
Виміри влітку, коли сонце розігріло асфальт, означає, що автошини не повністю холодні. Показники всередині теплих коліс після їзди звичайно вище. Тому ніколи не знижуйте тиск у розігріті колеса. Після того, як літні автошини охолонуть, їх показники можуть впасти нижче вказаного мінімального порога.
Європейська технічна організація з шин і дисків (ETRTO 2001) припустила, що тиск у розігрітій гумі може бути на 20 % вище, ніж у холодній, і що за жодних обставин не слід накачувати гарячі автошини до рекомендованого тиску, вказаного виробниками автомобілів.
Коли відмітка термометра підвищується приблизно до 10°C, тиск у шинах збільшується приблизно до 0,1 бар. Правило свідчить, що тиск у колесах збільшується на 0,1 бар на кожні 10°C зміни температури навколишнього середовища, навіть коли автошини не рухалися.
Якщо вимірювання проводяться при +20°C, вранці, автошини слід накачувати до рекомендованого виробником значення, наприклад, 2,0 бар. Якщо позначка термометра опускається до 0°C, значення 1,8 бар не слід підвищувати.
Якщо температура зовнішнього повітря піднялася до +40°C, показники 2,2 бар не слід знижувати.
Цікавий експеримент із тиском у колесах
Чотири автошини монтуються на диски та залишаються на ніч, щоб їх температури вирівнялися та стабілізувалися. Вранці тиск у гумі встановлюється на позначці 2,4 бар.
Сутність експерименту: дві автошини залишити в тіні, а дві другі виставити на сонці.
Експеримент показує, що тиск у тіні зріс до 2,52 бар (температура зросла на 4,3%), на сонці до 2,76 бар (температура зросла на 14,3%).
Колеса також нагріваються під час їзди, тому різниця у значеннях між холодним ранком і теплим днем ще більша.
Короткі підсумки
Ніколи не знижуйте тиск у гумі після їзди та довгого простою під сонцем. Після зміни зовнішньої температури значення може впасти нижче вказаного мінімального порогу.
Рекомендовані значення для холодних шин, коли позначка термометра близько +20 °C. Відрегулюйте показники до значення, що рекомендується виробником, коли температура близько +20 °C.
Інтернет магазин Autoshini.Com нагадує, тиск у колесах необхідно перевіряти та регулювати кожні 14 днів. Не забувайте про запасну гуму.