#громадськемісце Підвищення вантажних тарифів УЗ призведе до втрати урожаю та 96 млрд ВВП, — експерт #запоріжжя #zaporizhia

Укрзалізниця відіграє ключову роль у експорті, тож її тарифи мають прямий вплив на конкурентоздатність нашої продукції. У такій ситуації підвищення тарифів — удар як по наших позиціях на світових ринках, так і по ВВП.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на начальника управління зовнішніх проєктів офісу СЕО групи «Метінвест» Сергія Скорбуну.

За його словами, 60% вантажів в Україні перевозить саме «Укрзалізниця»: у світі небагато країн, де залізниця відіграє таку важливу роль. Для металургів залізниця в принципі є базовим видом транспорту, тому що забезпечує масові перевезення важких вантажів — руди, вугілля, вапняку та металопродукції. І саме металурги формують близько 40% вантажної бази «Укрзалізниці».
«Вона має прямий вплив на конкурентоспроможність експортерів. Від вартості логістики та енергоресурсів напряму залежить, чи можемо ми експортувати цю продукцію, чи стаємо неконкурентоспроможними — і, відповідно, УЗ нічого не перевозить», — зауважив він.
Таким чином, від роботи УЗ напряму залежить, наскільки Україна буде конкурентоспроможною як держава, наголосив Скорбун. Тому що зараз країна має $30 млрд від’ємного торгівельного сальдо — експортує на 40 млрд, а імпортує на 70, – і якби не зовнішня допомога, країна стикнулася б з надзвичайними макроекономічними шоками.
Також він представив результати дослідження, яке зробила «Укрпромзовнішекспертиза» на замовлення «Укрметалургпром». Згідно з дослідженням, якщо Укрзалізниця підвищить тарифи на вантажі на 37%, як пропонує, це у перспективі призведе до падіння ВВП на 96 мільярдів грн, а доходів бюджету — на 36 мільярдів.
«Це значне підвищення і для аграріїв, і для нас. У аграріїв балансуюча стаття — добрива: якщо у них менше грошей, вони менше витратять на добрива. Це призведе до зниження врожайності, а відповідно — УЗ втратить вантажі. У металургійній галузі так само: у нас одне підприємство — Інгулецький ГЗК — вже зупинене повністю. Є підприємства, які працюють на мінімальному завантаженні. Наскільки нам відомо, «АрселорМіталл Кривий Ріг» працює на одній доменній печі з трьох. Найбільший виробник аглоруди в Україні у переддефолтному стані. Чи можна в таких умовах підвищувати ще тариф? Питання риторичне», — підкреслив Скорбун.
Нагадаємо, раніше «Укрзалізниця» ініціювала підвищення вантажних тарифів на 37% для того, щоб покрити збитки від пасажирського сегменту, які, за оцінками, сягнуть у 2024 році 25 мільярдів гривень.
Своєю чергою бізнес-спільнота попередила про критичну загрозу, яку становить це рішення для економіки України.

Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.

ДЖЕРЕЛО