ЄС відкриває «Шляхи солідарності» для експорту українських сільгосптоварів

В рамках вияву солідарності ЄС з Україною, Європейська Комісія презентувала комплекс заходів, які допоможуть Україні експортувати сільськогосподарську продукцію. Про це повідомляє пресслужба Представництва ЄС в Україні.

Внаслідок вторгнення Росії в Україну і блокади нею українських портів, українське зерно та інші сільськогосподарські товари вже не можуть бути доставлені за призначенням. Така ситуація загрожує глобальній продовольчій безпеці, тому терміново необхідно створити альтернативні логістичні маршрути з використанням усіх відповідних видів транспорту.

Комісія окреслює план дій зі створення «Шляхів солідарності», щоб забезпечити Україні можливість експортувати зерно, а також імпортувати необхідні їй товари – від гуманітарної допомоги до кормів для тварин і добрив.

Комісарка з питань транспорту Адіна Велян сказала: «20 мільйонів тонн зерна повинні залишити Україну менш ніж за три місяці, використовуючи інфраструктуру ЄС. Це колосальний виклик, тому необхідно скоординувати і оптимізувати логістичні ланцюги, встановити нові маршрути і уникати, наскільки це можливо, затримок. Наше повідомлення стосується екстрених рішень, але також середньострокових і довгострокових заходів, які мають поліпшити приєднання та інтеграцію інфраструктури України з ЄС. Як щодо короткострокових, так і довгострокових рішень, ми будемо працювати з українською владою, а ще, зокрема, тісно співпрацюватимемо з сусідніми країнами-членами, котрі під час цієї кризи не шкодували зусиль для допомоги.

Термінові дії щодо усунення транспортних затримок

Незважаючи на екстрені зусилля ЄС та його країн-членів, спрямовані на полегшення перетину кордону між Україною та ЄС, тисячі вагонів і вантажівок з українського боку чекають на митне оформлення.

В середньому поточний час очікування для вагонів становить 16 діб, а на деяких кордонах – до 30 діб. Багато готового до експорту зерна все ще зберігається і затримується в українських силосах.

Поміж проблем є різниця в ширині залізничних колій: українські вагони не сумісні з більшістю залізничних мереж ЄС, тому більшість товарів доводиться перевозити вантажними автомобілями або у вагонах, які відповідають стандартній колії ЄС.

Цей процес забирає багато часу, а перевалочні споруди уздовж кордонів наяві у недостатній кількості.

Для усунення цих перешкод і створення «Шляхів солідарності» Комісія, спільно з країнами-членами та зацікавленими сторонами, працюватиме в короткостроковій перспективі над наступними пріоритетними заходами

Додатковий вантажний рухомий склад, судна та вантажні автомобілі

Комісія закликає учасників ринку ЄС терміново надати додаткові транспортні засоби. Для того, щоб узгодити попит та пропозицію і встановити відповідні контакти, Комісія створить логістичну платформу для узгодження запитів і попросить країни-члени встановити спеціальні контактні пункти для «Шляхів солідарності» (за принципом «єдиного вікна»).

.u31239d2bec46775560dbe7c156a640e4 { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#eaeaea; border:0!important; border-left:4px solid #34495E!important; box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -moz-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -o-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -webkit-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); text-decoration:none; } .u31239d2bec46775560dbe7c156a640e4:active, .u31239d2bec46775560dbe7c156a640e4:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .u31239d2bec46775560dbe7c156a640e4 { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .u31239d2bec46775560dbe7c156a640e4 .ctaText { font-weight:bold; color:#000000; text-decoration:none; font-size: 16px; } .u31239d2bec46775560dbe7c156a640e4 .postTitle { color:#2980B9; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .u31239d2bec46775560dbe7c156a640e4:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; }

Почитайте также другие, не менее интересные статьи:  Як виглядає автомагістраль через р. Дніпро 20 грудня 2021 р. (ВІДЕО)

Пропускна здатність транспортних мереж і перевантажувальних терміналів

Українські експортні поставки сільськогосподарської продукції мають бути пріоритетними, а керівництво інфраструктури має виділити для цього експорту проміжки у графіках залізничних перевезень. Комісія також закликає учасників ринку терміново передати пересувні зернонавантажувачі до відповідних прикордонних терміналів, щоб прискорити перевалку. Угода про автомобільний транспорт з Україною також усуне затримки. Щоб заохотити операторів перевезень у ЄС відправляти транспортні засоби до України, Комісія також розгляне варіанти додаткових фінансових гарантій.

Митні операції та інші перевірки

Комісія закликає національні органи влади застосовувати максимальну гнучкість і забезпечити належний персонал для прискорення процедур в пунктах перетину кордону.

Зберігання товарів на території ЄС

Комісія оцінить наявні спроможності для зберігання в ЄС і координуватиме свої дії з країнами-членами, щоб допомогти їм забезпечити більше потужностей для тимчасового зберігання українського експорту.

Поліпшення сполученості між Україною та ЄС у середньостроковій перспективі

У середньостроковій та довгостроковій перспективі Комісія також працюватиме над збільшенням інфраструктурного потенціалу нових експортних коридорів та над встановленням нових інфраструктурних зв’язків у рамках відбудови України. Наступний раунд заявок на фінансування від фонду Connecting Europe Facility (CEF) дозволить підтримати проєкти, які поліпшують транспортне сполучення з Україною, в тому числі для залізничних сполучень та залізничних терміналів. З огляду на це, Комісія сьогодні ухвалила Рішення, маючи на меті підписання угоди високого рівня з Україною, оновлюючи карти транс’європейської транспортної мережі (TEN-T), у рамках політики Комісії щодо поширення TEN-T на сусідні країни.

ДЛЯ ДОВІДКИ

За нормальних умов 75% українського виробництва зерна йде на експорт, що становить близько 20% національних щорічних експортних надходжень. До війни українські чорноморські порти становили 90% експорту зернових і олійних культур. Близько третини експорту припадає, відповідно, на Європу, Китай та країни Африки.

ДЖЕРЕЛО